همونطور که احتمالا می‌دونید جوملا 3.7 قراره بزودی منتشر بشه. در این نسخه امکانات و ویژگی‌های کاربردی و جدیدی ارائه خواهد شد که کاربران منتظر و پیگیر هستن که نسخه پایدار کی منتشر می‌شه تا از این امکانات بتونن استفاده کنن. در ادامه مطلب اطلاعاتی در مورد امکانات جدید، روند توسعه و زمان انتشار نسخه 3.7 رو با شما به اشتراک می‌گذاریم.

جوملا 3.7

بیشتر از 700 بهبود!

جوملا 3.7 هشتمین نسخه پایدار از سری نسخه 3.x خواهد بود. طبق برنامه‌ریزی انجام شده بهبود‌ها و امکانات جدیدی برای ارائه در نسخه 3.7 درنظر گرفته شده. امکاناتی که نقطه عطفی در روند توسعه جوملا به حساب میان و انعطاف بیشتری به این سیستم مدیریت محتوا میدن. درباره مهمترین این موارد بیشتر بدونید: امکانات جدید جوملا 3.7 ؛
علاوه بر این موارد شاهد بهبود‌هایی در تجربه کاربری، گردش کار، نگهداری افزونه‌ها، منو و قالب بخش مدیریت خواهیم بود. بروزرسانی به جوملا 3.7 خیلی راحته و تنها با یک کلیک انجام میشه. 

زمان‌بندی انتشار جوملا 3.7

طبق زمان‌بندی اولیه قرار بود نسخه پایدار 3.7  اواخر March منتشر بشه، اما اتفاقاتی (از جمله مشکلات پیدا شده در تست) باعث شد برنامه اولیه دچار تغییراتی بشه. به همین خاطر آماده سازی این نسخه کمی تأخیر داشت و همینطور باگ کشف شده در روتر جدید موجب شد ارائه این ویژگی به دلیل نیاز به زمان بیشتر به نسخه بعدی (3.8) موکول بشه. 

جوملا 3.8 زمینه‌ساز مهاجرت از سری 3 به سری 4 هست و حدودا سه ماه بعد از جوملا 3.7 منتشر میشه. نسخه 3.9 هم آخرین نسخه از سری 3 هست که حدود دو سال بعد از انتشار پشتیبانی میشه تا کاربران نگران پایداری سایت‌های راه‌اندازی شده یا مهاجرت به نسخه 4 نباشن.

کی می‌تونیم از نسخه جدید استفاده کنیم؟

چهار نسخه بتا و چهار نسخه RC از جوملا 3.7 در دستور کار تیم توسعه قرار داشته تا حداکثر اطمینان از پایداری این نسخه فراهم بشه. با توجه به اینکه هر چهار نسخه RC در حال حاضر منتشر شده، پیش‌بینی میشه جوملا 3.7 هفته اول اردیبهشت ماه در دسترس کاربران قرار بگیره.

پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با جوملا 3.7 آخرین نسخه RC رو دریافت و تست کنید، اما استفاده از نسخه‌های RC برای سایت‌های عملیاتی مناسب نیست و توصیه می‌کنیم برای سایت‌های اصلی تا انتشار نسخه پایدار دست نگه دارید.

(بروزرسانی: نسخه پایدار جوملا 3.7 منتشر شد که می‌تونید از اینجا دانلود و استفاده کنید)



گروه تلگرام جوملا، به ما بپیوندید و در گفتگوها شرکت کنید:
https://telegram.me/joinchat/BELK3T9jiUo_H469X20JDw