از زمان انتشار جوملا 3.6 در ماه جولای حدود 4.5 ماه می‌گذره. مهمترین ویژگی این نسخه بهبودهایی در تجربه کاربر (UX) و سهولت استفاده از جوملا بود.

دانلود جوملا


نسخه پایدار بعدی (جوملا 3.7) طبق برنامه زمان‌بندی در مارس 2017 (فروردین 96) منتشر میشه.
قبل از انتشار نسخه پایدار، دو نسخه آلفا، دو نسخه بتا، و چهار نسخه RC از ماه آینده تا فروردین 96 منتشر میشه. (برای اطلاعات بیشتر می‌تونید مطلب نسخه‌های جوملا رو مطالعه کنید)

در نسخه 3.7 جوملا منتظر چه تغییراتی باشیم؟

1- مسیریابی: در نسخه 3.7 شاهد تغییراتی در سیستم Routing جوملا خواهیم بود. البته برای هر کامپوننت میشه از سیستم مسیردهی جدید یا قدیم استفاده کرد. بنابراین اگر کامپوننت‌هایی استفاده می‌کنید که سیستم مسیردهی جدید رو پشتیبانی نمی‌کنن، دچار مشکل نخواهید شد.
(بروزرسانی: این ویژگی به نسخه 3.8 موکول شده. اطلاعات بیشتر: خبرهای جدید از جوملا 3.7

2- فیلدهای سفارشی: با این ویژگی جدید انعطاف پذیری ساختار محتوای جوملا بیشتر میشه و می‌تونید فیلدهای جدیدی به محتوای جوملا اضافه کنید و در جای لازم استفاده کنید.

3- مدیریت وابستگی‌ها: این یک پروژه در Google Summer of Code بود که راه‌اندازی سایت‌های چندزبانه رو راحت تر می‌کنه و بزودی با رفع اشکالات جزئی در معماری، به جوملا اضافه خواهد شد.


علاوه بر این موارد، شاهد تغییراتی در ظاهر قالب مدیریت جوملا، بهبودهایی در کاربردپذیری و پیشرفت‌های جزئی دیگری خواهیم بود.



گروه تلگرام جوملا، به ما بپیوندید و در گفتگوها شرکت کنید:
https://telegram.me/joinchat/BELK3T9jiUo_H469X20JDw