جوملا یک واژه سواحیلی به معنی All together هست یعنی همه با هم. یکی از افرادی که در سالهای اخیر همیشه با جوملا بوده و بیشتر از هرکسی در ایران برای جوملا صادقانه تلاش کرده دوست عزیزی هست به نام میلاد صفاجوی :)

میلاد صفاجوی، توسعه دهنده جوملا


میلاد از سال 86 کارش رو با جوملا شروع کرد. با تیم‌های مختلفی در زمینه توسعه و پشتیبانی جوملا همکاری داشته و به هزاران سؤال کاربران جوملا پاسخ داده.

سال 91 کنفرانس بین‌المللی جوملا و روز جوملا در ایران به کمک میلاد برگزار شد. اتفاقی که هم بازتاب بین‌المللی خوبی داشت و در دنیا مایه آبرومندی بود، و هم در ایران باعث توجه بیشتر کاربران، سازمان‌ها و کسب‌وکار ها به جوملا شد.

یکی از مهمترین حوزه‌های فعالیت میلاد بومی‌سازی جوملا و افزونه‌هاش بوده. میلاد در ترجمه افزونه‌های VirtueMart, SobiPro, jSebold, jDownloads, Phoca Gallery, Kunena, K2 و چند افزونه دیگه مشارکت داشته و مورد تقدیر قرار گرفته. اما مهمترین فعالیتش در این زمینه، ترجمه هسته جوملاست. کاری بزرگی که برخلاف سایر ترجمه‌های فارسی جوملا، از پایه شروع و بطور کامل انجام شد.

در سال 92 تیم جوملا پرژن با هدف بومی‌سازی و پشتیبانی جوملا در افغانستان و تاجیکستان شروع به کار کرد و در تیر 94 بومی‌سازی نسخه‌های 2.5 و 3 جوملا تکمیل و به عنوان ترجمه مورد تأیید جوملا برای زبان فارسی دری معرفی شد.

علاوه بر این توسعه چند افزونه، برگزاری چندین کارگاه، دوره آموزشی و ارائه برای معرفی جوملا، و راه‌اندازی ده‌ها سایت مبتنی بر جوملا از سایر کارهای میلاد در شناسوندن جوملا و خدمت به جامعه کاربران این سیستم بوده.

امروز 18 دی، تولد میلاد بود و بهانه خوبیه تا از تمام تلاشها و کارهای ارزشمند میلاد برای جوملا و کاربرانش سپاسگزاری کنیم. میلاد متشکریم!