در نسخه 4 جوملا قراره شاهد تحولات و بهبودهایی باشیم. توزیع آلفا 1، نخستین قدم در این مسیره و به عنوان اولین پیش‌نمایش واقعی از جوملا 4 می‌تونه برای کاربران جذاب و جالب باشه.

جوملا 4 آلفا 1

نسخه آلفا؟

توزیع آلفا 1 برای آشنایی با قابلیت‌های جوملا 4 و تست اونها منتشر شده. محیط جدید و اکثر امکانات جوملا 4 رو خودتون می‌تونید پیش از انتشار نسخه اصلی ببینید و تست کنید! (در مورد نسخه‌های جوملا بیشتر بدونید)

دانلود جوملا 4 آلفا 1

تا اینجای کار چی جدیده؟

  • حذف توابع منسوخ در نسخه 3 
  • بازسازی نصب‌کننده تا سریع‌تر و بصری‌تر باشه
  • قالب‌های جدید مبتنی بر Bootstrap 4
  • بازسازی برنامه‌های ویژه Console
  • یکپارچگی بسته‌های فریمورک جوملا

البته این نسخه هنوز با موبایل سازگار نیست و از سری 3 قابل ارتقا نیست.

نسخه اصلی کی منتشر میشه؟

جوملا 4 فعالانه در حال توسعه هست و فعلا انتشار نسخه‌های آلفا در دوره‌هی زمانی حدودا یک ماهه در دست اقدامه. البته تاریخ انتشار بستگی به میزان مشارکت اعضای تیم و شرایط دیگه‌ای داره که بطور دقیق قابل پیش بینی نیست هنوز.

هشدار توجه: نسخه‌های آلفا صرفا به منظور تست منتشر میشه و استفاده از اون در سایت‌های عملیاتی توصیه نمیشه.

ارتقا به نسخه 4 چطوره؟

جوملا 4 یک نسخه major به حساب میاد و نسخه 3.9 به عنوان آخرین توزیع از سری 3 در کنار نسخه 4 منتشر میشه. جوملا 3.9 تا دو سال بعد از انتشار پشتیبانی خواهد شد تا کاربران فرصت کافی برای ارتقای افزونه‌ها به نسخه‌های سازگار با جوملا 4 داشته باشن. همینطور نسخه 4 برای اجرا به PHP 7 نیاز داره، بنابراین بهتره از الآن برای ارتقای نسخه php در سرور برنامه‌ریزی کنید.

تیم جوملا سخت تلاش می‌کنه تا کاربران بدون دغدغه بتونن سایتشون رو به نسخه 4 آپدیت کنن. مهمترین قسمتی که در جوملا 4 متحول شده، بخش‌های ظاهری سایته، بنابراین با سازگار کردن قالب و افزونه‌ها مشکل خاصی برای ارتقا به جوملا 4 وجود نخواهد داشت.

باز هم سؤالی دارید؟

در مورد جوملا هر سؤالی دارید می‌تونید در این گروه مطرح کنید، اعضای گروه راهنمای شما هستن:
https://telegram.me/joinchat/BELK3T9jiUo_H469X20JDw