جوملا 3.8 با 300 بهبود و دو ویژگی مهم جدید منتشر شد. همچنین دو مشکل امنیتی در این نسخه برطرف شده. ویژگی‌ها و امکانات جدید این نسخه رو در ادامه مرور می‌کنیم.

جوملا 3.8

در جوملا 3.8 چی جدیده؟

روتر جدید: سیستم مسیریابی جدید که قرار بود در جوملا 3.7 ارائه بشه، بنا به دلایلی به این نسخه موکول شد. مسیریاب جدید به کاربران امکان میده کنترل بیشتری روی URL ها داشته باشن، از جمله ویژگی پرطرفدار حذف ID از آدرس

لایه سازگاری با جوملا 4: در نسخه 4 تغییراتی در ساختار کدها صورت خواهد پذیرفت و کلاس‌ها از namespace استفاده خواهند کرد. جوملا 3.8 به توسعه‌دهنده‌ها امکان می‌ده از اسامی قدیمی کلاس‌ها استفاده کنن و درعین حال قادر به استفاده از ساختار جدید هم باشن.

بهبود نصب اطلاعات نمونه: اطلاعات نمونه در قالب پلاگین از مدیریت قابل نصب هستن. این امکان به توسعه‌دهندگان اجازه میده بعد از نصب افزونه اطلاعات نمونه اون رو به سادگی نصب کنن.

پشتیبانی از رمزنگاری سدیم: PHP 7.2 شامل ویژگی جدیدی برای پردازش داده‌های رمزنگاری شده هست. جوملا 3.8 این API جدید رو در اختیار همه کاربران قرار میده، حتی قبل از ارتقا به PHP 7.2

سایت شما برای جوملا 3.8 آماده هست؟

این نسخه هم مثل تمام نسخه‌های سری 3 با یک کلیک قابل نصبه.
قبل از بروزرسانی، تمام افزونه‌های فعلی رو آپدیت کنید و یک نسخه پشتیبان از سایت‌تون تهیه و تست کنید. الآن زمان خوبیه تا نگاهی هم به نسخه PHP و دیتابیس تون بندازید. توصیه می‌کنیم PHP رو به نسخه 7 یا 7.1 ارتقا بدید که باعث افزایش چشمگیری در سرعت سایت میشه. همینطور با توجه به اینکه روتر جدید ممکنه تغییراتی در آدرس‌ها ایجاد کنه، بهتره یک لیست از URL ها ایجاد کنید تا مواردی که تغییر پیدا می‌کنه رو بعدا ریدایرکت کنید.

رفع مشکلات امنیتی

دو نقص امنیتی در پلاگین LDAP و آرشیو محتوا که از نسخه 1.5 تا 3.7.5 رو شامل میشه، در این نسخه برطرف شدن. بنابراین توصیه میشه حتما جوملا رو به آخرین نسخه آپدیت کنید.


دانلود جوملا 3.8